Ametist



Ametist är de älskandes sten. Det sägs att om ett par byter ametister med varandra så stärks banden. Därför är det inte särskilt svårt att förstå att jag vill ha ametister i min framtida vigselring. Men det visar sig vara en utmaning att hitta en passande ring. Och jag har en aning om att det blir en ännu större utmaning att få min kille att bära en ring med lila stenar på...

Ametist kan också användas för andra skäl:

Lägg den under kudden för att få hjälp mot sömnsvårigheter och mardrömmar.
Mäktig resesten som skyddar mot tjuvar och annan fara.
Håll den i vänster hand för att uppnå lugn och bli av med skuldkänslor.
Hjälper den som kämpar mot alkoholism och frosseri.
Ökar den mentala förmågan - användbar för att optimera meditation.
Skäper det sjätte sinnet och hjälper dig att släppa negativa saker och gå framåt i positiv anda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0